Thursday, February 3, 2011

Today is Thursday, February 3rd.  I have not taken pictures here in Esteli, Nicaragua.  I guess because I have been here before a couple of times and it doesn't feel new to me.

I went to the grocery store yesterday.  Because I am passing through these countries one after another instead of just visiting one at a time, the differences seem quite striking.  In Mexico, for example, all the grocery stores seem to have large and extensive bakery sections with different kinds of bread and tortillas and donuts and cakes and sweet rolls of all description.  Here in Esteli there are a couple shelves of regular bread, just plain, ordinary, sliced white bread.  Where Mexico has green salsa, red salsa, salsa casera, salsa ranchera, and many different kinds of canned and bottled peppers to add spice and zest to the food--Nicaraguans (it appears) prefer to put Worchestershire sauce (salsa inglesa) on everything!  At least it seems to be the case, because I have never seen so many competing brand names and various sizes of bottles of the stuff as I find here.


I went out to the tobacco farm that I had visited previously.  They used to have a small store in the barn where you could buy boxes of cigars but that has now been moved into town with the rolling operation.  So I went over there and visited for a while and ended up buying four bundles of 25 for one hundred dollars.  Quite a bargain, especially after seeing what the Mexicans in San Andres Tuxtla were charging for their inferior product.  It was funny...they said the same cigars cost twenty-five dollars in a bundle or forty-five in a wooden box.  The decision was easy for me, as I already have more empty boxes than I know what to do with!   I might go back and buy enough to last me all summer.

I don't know as many people here as in La Antigua so I am not as busy socializing.  I am taking the opportunity to get the inside of my motorhome a little better organized and cleaning out the cabinets a little bit.  I might stay here until Sunday and watch the Super Bowl on the television in the hotel office, then push on to Granada on Monday

.
Hoy es Jueves, 03 de febrero. No he tomado fotos aquí en Estelí, Nicaragua. Supongo que porque he estado aquí antes de que un par de veces y no se siente nuevo para mí.
Fui a la tienda ayer. Porque yo estoy pasando por estos países una tras otra en lugar de visitar una por una, las diferencias parecen bastante sorprendente. En México, por ejemplo, todas las tiendas de comestibles parecen tener secciones de panadería grande y amplia con diferentes tipos de pan y tortillas y buñuelos y pasteles y pan dulce de toda descripción. Aquí en Estelí hay un par de estantes de pan normal, simplemente, el pan común, blanco rebanado. Cuando México ha salsa verde, salsa roja, salsa casera, salsa ranchera, y muchos tipos diferentes de chiles enlatados y embotellados para añadir especias y sabor a la comida - nicaragüenses (parece) prefieren poner la salsa Worchestershire (salsa Inglesa) en todo ! Por lo menos parece ser el caso, porque nunca he visto tantos que compiten las marcas y tamaños diferentes de botellas de las cosas que puedo encontrar aquí.


Salí a la plantación de tabaco que yo había visitado con anterioridad. Tenían una pequeña tienda en el establo donde se puede comprar cajas de puros, sino que se ha trasladado a la ciudad con la operación de laminado. Así que fui allí y visitados por un tiempo y terminé comprando cuatro paquetes de 25 por cien dólares. Toda una ganga, sobre todo después de ver lo que los mexicanos en San Andrés Tuxtla estaban cobrando por su producto inferior. Era divertido ... dijeron los cigarros mismo costo de veinticinco dólares en un paquete o cuarenta y cinco en una caja de madera. La decisión fue fácil para mí, como yo ya tengo más cajas vacías de lo que yo sé qué hacer con ellos! Yo podría ir y comprar lo suficiente para que me dure todo el verano.
No sé como mucha gente aquí, como en La Antigua, así que no estoy tan ocupada vida social. Hago uso de la oportunidad de obtener el interior de mi casa rodante un poco mejor organizada y la limpieza de los armarios un poco. Podría quedarme aquí hasta el domingo y ver el Super Bowl en la televisión en la oficina del hotel, a continuación, empuje a Granada el lunes.

No comments:

Post a Comment