Thursday, October 14, 2010

Opening Ceremonies



I got to last night’s opening performance about 15 minutes early.  There were more people attending than I had expected.  There were not seats available and the street alongside the esplanade was packed like a can of sardines!

I found out that “Bafona” is not a style of Chilean music, but stands for BAllet FOlklorico NAcional.  The Chilean folkloric dancers were all dressed up in grass skirts and were shaking their hips like hula dancers from an old Bing Crosby/Bob Hope movie!  After giving it some thought, I believe it may be that Chile owns some islands that are pretty far out in the Pacific Ocean.  But I was quite surprised to see what their folk dances look  like!  The photo didn’t come out very well because of all the jumping and moving the dancers were doing (also because of lack of light, I guess).

After that, came some Argentinian Tango dancers of which I have no photos good enough to share.  The best view I had of them was because the man next to me was taking a video of the tango by holding his camera up as far as he could over his head.  So I could look up at his screen and see a little bit of the performance.

I got tired of standing so I left before the Colombian Accordianists began.  They are supposed to also perform tonight, so I will have another chance to see them.  I will try to get there earlier!

At the end of the night they had a fireworks display.  By that time (about 9:45) I was back home and had quite a good view of the pyrotechnic exhibit.

Llegué a la actuación de apertura de la noche anterior unos 15 minutos antes. Había más personas que asisten a lo que yo esperaba. No había plazas disponibles y la calle junto a la explanada estaba llena como una lata de sardinas!
Me enteré de que "Bafona" no es un estilo de música chilena, sino que está para el Ballet Folklórico Nacional. Los bailarines folklóricos chilenos estaban vestidos en faldas de paja y estaban agitando sus caderas como bailarinas de hula de una vieja película de Bing Crosby / Bob Hope! Después de pensarlo un poco, creo que puede ser que Chile posee algunas islas que están muy lejos en el Océano Pacífico. Pero me quedé muy sorprendido al ver lo que sus danzas folclóricas parece! La foto no salió muy bien porque de todos los saltos y movimiento de los bailarines estaban haciendo (también debido a la falta de luz, supongo).


Después de eso, vinieron algunos bailarines de tango argentino de que no tengo fotos lo suficientemente bueno para compartir. La mejor vista que yo tenía de ellos era porque el hombre a mi lado estaba tomando un vídeo del tango de la celebración de su cámara hacia arriba en la medida de lo que pudo sobre su cabeza. Para que yo pudiera mirar hacia arriba en su pantalla y ver un poco de la actuación.
Me cansé de pie así que me fui antes de la Accordianists colombiano empezó. Se supone que para llevar a cabo también esta noche, así que voy a tener otra oportunidad para verlos. Voy a tratar de llegar antes!
Al final de la noche en que había una exhibición de fuegos artificiales. En ese momento (las 9:45) estaba de vuelta en casa y tenía una visión bastante buena de la exhibición pirotécnica.

No comments:

Post a Comment