Yesterday I started out towards Xalapa, thinking to take the "shortcut" but I only got about ten miles before my truck refused to keep climbing. The water temperature was pretty high. The truck simply would not continue up the hill. I had to stop in the middle of the road and idle for ten or fifteen minutes, hoping the temperature would drop a bit, then was able to back into a wide spot on the other side of the road and turn around to go back downhill. My gearshift would not work to downshift to a lower gear. I was concerned.
On the return to Misantla, I kept hearing a chirping sound every time my left front tire made a revolution. I found a mechanic who took a ride with me, then pulled off a tire and determined that my brake pads have "crystallized" from overheating on all of Mexico's steep hills. You can kind of chip the material off the backing plate with your thumbnail. Parts maybe available at Auto Zone (in Xalapa). The transmission fluid is impossible to check except at a Mercedes dealership because there is no dipstick (gotta go to Xalapa for that, too!). The "fan clutch" may have something wrong with it--the mechanic stuck his finger in there and stopped it! But it may be that the "clutch" allows the fan to turn with variable force and maybe (my hopeful conjecture) there is really no problem with it. But once again, you've got to get to Xalapa to find out for sure.
So I took the long way to Xalapa by going out to the coast and south to Cardel and then back inland again. (At first, speeds over 35 or 40 miles per hour seemed dangerously reckless, but after a while I adjusted to the road conditions.)
Anyhow, I made it with no further problems. I by-passed Xalapa and went directly to Coatepec, about 8 or 10 miles away, because I wanted to see this "Pueblo Magico" anyway, and because nothing in Xalapa will be open until Monday. Here a a few pictures from Coatepec.
Ayer empecé a Xalapa, pensando en tomar el "atajo", pero sólo tengo unas diez millas antes de mi camioneta se negó a seguir subiendo. La temperatura del agua era bastante alto. El camión simplemente no seguiría subiendo la colina. Tuve que parar en medio de la carretera y de uso por diez o quince minutos, esperando que la temperatura bajaría un poco, y luego fue capaz de volver a un lugar amplio en el otro lado de la carretera y dar la vuelta para volver hacia abajo. Mi cambio de marchas no iba a funcionar para reducir la marcha a una velocidad más baja. Me preocupaba.
En el regreso a Misantla, no dejaba de oír un chirrido cada vez que mi neumático delantero izquierdo hecho una revolución. He encontrado un mecánico que di una vuelta conmigo, entonces se quitó un neumático y determinó que mis pastillas de freno tienen "cristalizado" de un sobrecalentamiento en todas las colinas de México. Puede tipo de chip del material de la placa de soporte con la uña del pulgar. Las partes pueden estar disponibles en Auto Zone (en Xalapa). El líquido de la transmisión es imposible de comprobar, salvo en un concesionario de Mercedes, porque no hay varilla (tengo que ir a Xalapa para que, también!). El 'embrague del ventilador "puede tener algo de malo en ello - el mecánico metió su dedo allí y lo detuvo! Pero puede ser que el "embrague permite que el ventilador gire con fuerza variable y tal vez (mi conjetura esperanza) realmente no hay problema con él. Pero una vez más, tienes que llegar a Xalapa para saber a ciencia cierta.
Así que tomé el camino más largo a Xalapa por salir a la costa y el sur de Cardel y luego de vuelta otra vez tierra adentro. (En un primer momento, las velocidades de más de 35 o 40 millas por hora parecía peligrosamente temerario, pero después de un tiempo me acostumbré a las condiciones del camino.)
De todos modos, lo hice sin problemas. Yo de paso Xalapa y se fue directamente a Coatepec, cerca de 8 o 10 kilómetros de distancia, porque quería ver a este "Pueblo Mágico" de todos modos, y porque nada en Xalapa estará abierta hasta el lunes. Aquí algunas fotos algunos de Coatepec.
We have a View which is also on the Mercedes Sprinter chasis. The problem of your RV refusing to climb a hill or downshift happened to us too. The first time we let the View cool off, and it was okay for a few months. Then it went out totally and we were stuck going 20 miles an hour in the middle of no where. Our turbo resonator had to be replaced. This problem happens to almost every Sprinter. WE eventually replaced the resonator with an aluminum one to not have the problem recur. Good luck.
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